Diário
Director

Independente
João de Sousa

Sábado, Novembro 27, 2021

Redes sociais têm grande impacto nas escolhas políticas

47% dos utilizadores com menos de 40 anos dizem que as redes sociais influenciam as suas posições políticas.

Social media is having a greater impact on the nation’s political debate, with nearly half of younger voters now saying it influences their opinions. But with YouTube the latest to announce censorship efforts, voters have little confidence that social media will be able to fairly weed out questionable material. A new Rasmussen Reports national telephone and online survey finds just 19% of Likely U.S. Voters say they rarely or never use social media like Facebook and Twitter. Sixty-one percent (61%) use social media every day or nearly every day.

47% of Users Under 40 Say Social Media Influences Their Politics

 


Exclusivo Tornado / IntelNomics

Receba a nossa newsletter

Contorne o cinzentismo dominante subscrevendo a nossa Newsletter. Oferecemos-lhe ângulos de visão e análise que não encontrará disponíveis na imprensa mainstream.

- Publicidade -

Outros artigos

- Publicidade -

Últimas notícias

Mais lidos

- Publicidade -